dissabte, 20 d’octubre de 2012

Els Racons



A la nostra classe, na Laura ens organitza segons la metodologia per racons, que és la que utilitzam a tota l'escola. Ara, a 5è d'EI és on començam a agafar més responsabilitat i autonomia a l'hora de treballar per racons. Voleu saber perquè ens agraden tant?
Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d'altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat
Els/les mestres portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d'un mestre a l'aula de manera que cadascú s'encarregui d'uns racons concrets.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs. 
Vistes de s'aula organitzada per racons

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada